260 000 продадени бройки за шест години: надали от BMW са вярвали, че ще постигнат такъв грандиозен успех с Х6. С този не съвсем практичен модел компанията от Мюнхен „улови“ пулса на времето. Той използва базата на Х5 и макар че за всекидневието не е толкова добро решение, цената му е с над 10 000 лв. по-висока. Докато екстериорният дизайн е направен така, че автомобилът да „показва мускули“, кокпитът е ориентиран изцяло към шофьора. Тъмна дебела кожа, пиано лак и разположени по-ниско седалки с по-добра странична опора – при този SUV ударението е повече върху Sport, отколкото върху Utility.
X6 M50d може да бъде и нежен
До този извод стигаме и след оценка на моторизациите. Базовата версия е 30d с 258 к.с. и разход 6,0 л. Другата крайност в гамата е бензинов V8 Biturbo с 450 к.с. Към тези два варианта се добавя M50d с 381 к.с., който ни прави много добро впечатление. „Шестакът“ с три турбокомпресора има двойствена природа. Когато превключвателят за режимите на шофиране е настроен на Comfort или Eco Pro, 3-литровият дизел работи нежно и тихо – така човек може да се наслаждава на спокойно „носене“ по магистралата.
381 к.с. и 740 Нм напомнят повече за М4, отколкото за Х5
Щом изберете режим Sport обаче, M-дизелът показва своето истинско лице: осветлението на арматурното табло става червено, хващате волана по-здраво и веднага усещате как цялата кола кара мускулите ви да се напрегнат. Окачването се „втвърдява“, кормилното управление става по-директно, газта „поема“ по-лесно, а звукът става по-агресивен. Безпощадните 740 Нм се справят с 2-тонния SUV като с перце, а той се държи така, сякаш е направен да атакува планински пътища с много завои. Х6 не е SUV като всеки друг, той напомня повече на М4, отколкото на Х5. M50d е може би най-добрата комбинация от разум и страст. В момента M50d е най-скъпото изпълнение в гамата (ок. 170 000 лв.) - поне до представянето на бензиновата М-версия, която ще дебютира съвсем скоро - на изложението в Лос Анджелис.
ИзводЕстествено Х6 е невероятно неразумен автомобил. Х5 обаче не е много по-различен – който иска просто повече място, спокойно ще се оправи и със Серия 5 Touring. Но когато става въпрос за статус и удоволствие, Х6 е много по-добро решение. Не само сред Х-моделите. А може би в цялото портфолио на BMW.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!