„Шептящият“ дизел дебютира и в Astra GTC. Новият силов агрегат 1.6 CDTI сега осигурява динамично и чисто задвижване и на спортното компактно купе. С добавянето му към вариантите за този модел турбо дизелът със 100 кВт/136 к.с. и въртящ момент 320 Нм се предлага за цялата гама на Astra. Той заменя досегашния 1.7 CDTI и осигурява повече динамика и въртящ момент при по-малък работен обем. Astra GTC може да бъде поръчан с новия двигател на цени от 37 860 лева (препоръчителна цена за българския пазар с включен ДДС).
Задвижван от 1.6 CDTI, моделът изразходва едва 4,1 л/100 км дизелово гориво и отделя едва 109 г/км CO2. Това осигурява на Astra GTC сертифициране в германския клас A за енергийна ефективност. Новото поколение на този изцяло алуминиев агрегат разполага с максимален въртящ момент 320 Нм – или с 20 Нм повече от 1,7-литровия си предшественик със 130 к.с. „Шептящият“ дизел е с 6 к.с. по-мощен от предишното поколение дизелов мотор въпреки по-малкия си работен обем. Astra GTC ускорява от нула до 100 км/ч за 10,2 секунди, а ускорението от 80 до 120 км/ч на пета предавка става за 8,9 вместо за досегашните 10.5 секунди. Максималната скорост достига впечатляващите 198 км/ч.
Opel обнови двигателната гама на Astra GTC в рамките на кратък период от време. Широкият спектър от задвижващи агрегати се увенчава от върховия мотор с 206 кВт/280 к.с. на версията OPC. Към него се добавят новите 2.0 BiTurbo CDTI със 143 кВт/195 к.с. и 400 Нм, мощният 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo (бензинов турбо с директно впръскване) във версии със 125 кВт/170 к.с. и 147 кВт/200 к.с., както и изключително тихият 1.6 CDTI със 100 кВт/136 к.с.
Двигателят 1.6 CDTI е съчетан със система Start/Stop заедно със система за рекуперация на енергията при спиране и се комбинира с новоразработената, усъвършенствана механична шестстепенна трансмисия, която гарантира високо ниво на комфорт при превключване. Множество подобрения в компонентите на предавателната кутия и механизма за превключване, както и за интеграцията им в автомобила, водят до значителни подобрения в удобството при шофиране.
Той е и първият агрегат в гамата на Astra, който вече покрива бъдещите нива на емисии Euro 6. Този факт го прави най-чистият двигател със самовъзпламеняване, който Opel някога е конструирал. Той е най-добрият в класа по отношение на шума и вибрациите, благодарение на оптимизираната конструкция на компонентите, смесването на горивото с въздуха чрез многократно впръскване и допълнителни акустични мерки. Резултатът е изключително убедителен. Новият двигател на Opel 1.6 CDTI е най-тихият в класа – факт, осигуряващ му прозвището „шептящият“ дизел. Допълнителен принос за качествата му имат VTG турбокомпресорът с променлива геометрия, системата за директно впръскване с високо налягане common rail и каталитичната система за улавяне и преработка на азотните окиси NOx trap (LNT), монтирана пред филтъра за твърди частици.
Lada пуска три високопроходими модела
Откраднаха болничния картон на Шумахер
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!
